mandag 28. juni 2010

Nametags! Og action!

Jeg så at noen av dere lurte på hvor jeg fikk tak i nametags til Frost. De er bestilt fra www.4hotdogs.com, en dansk side med utrolig mye fint i hundeutstyr - jeg handler omtrent bare derfra. Nametags sendes portofritt og den minste størrelsen (den vi har til Frost) koster DKK 99,-, det inkluderer tre linjer gravering. Og det er skikkeilg gravering, ikke sånn gravering som ergjort ned i tynn metallplate, hvor det slites av ved første reale skogstur ;)

Syns ikke det er så gæren pris, jeg. Og så har dem mange fine! Anbefaler å ta en titt på den siden, det er så mye fint der i alle prisklasser!



Og fra det ene til det andre, her kommer litt skyt av Frost - i dag oppdaget jeg at den pubertale pøbelen som er min hund er mye lydigere enn hva jeg hadde trodd! (Han virker jo døv i bånd akkurat nå). På grunn av hans lange pels har vi måttet gå vekk fra halvstruphalsbånd - pelsen hans setter seg fast i ringene og lugger han. Syns det er unødvendig med ubehag på tur og jevnt over går han veldig pent i bånd, så de få gangene han skyter ut for å utforske noe, vil jeg ikke at det skal straffes med lugging!
Pga dette har jeg nå kjøpt nytt halsbånd med klips. Veldig fint og Frost virket mye gladere på tur (noe jeg jo skjønner). Så på skogturen nå, så han plutselig noe han ville se nærmere på, bråstopper og spretter innover i skogen. Hvor står jeg? Etterlatt på stien, med kobbel og halsbånd i hånda og en fri hund som spretter rundt uten noe, i pur glede! Lettere overrasket og litt sjokkert (siden halsbåndet, opprinnelig iallefall, satt som støpt!) fikk jeg stotret frem et "Frost?". Og her er det pubertetsbomba glimrer! For han stopper, ser på meg og kommer tilbake uten et kny! Heldigvis...
Action på en mandag er best, ha en fortreffelig uke, alle sammen!

6 kommentarer:

  1. Hahaha, så goood =) "Frost...?" ;)

    SvarSlett
  2. Kan skjønne han har det bedre uten et luggete bånd! Og når han kommer frivillig tilbake, er det bare deilig:o) Da er det verste overstått!

    SvarSlett
  3. Så bra at dere har funnet et bånd som passer bra for Frost!!
    Takk for tipset av hvor det var bra gravering av navn skilt. Har bestil et til Roxie. Det stemmer helt som du skriver at de som man får kjøpt her er så dårlig gravering på at det er en tur i skogen så er det veldig ripete!!
    Ha en fin uke!!

    SvarSlett
  4. Takk for tips om nettbutikk. Nametag er nå bestilt!!

    SvarSlett
  5. Bestilte også nettopp ID-skilt til dennis:) Bestilte min fra Nettdyret.no der har de ikke frakt:D

    Flott skilt du også hadde bestilt, passet jo kjempebra til Frost:)

    Hilsen Clickerdog.

    SvarSlett
  6. Du får tak i halsbånd med klips, som og har lås, så den ikke skal kunne gå av lett (om det var klipsen som feila)

    SvarSlett